ЛЬОН
  
 
  
Шумеро-Аккадська 
 міфологія.
  
 
  
 Засновником льонарства в шумеро-аккадській 
 міфології вважався один з головних богів в пантеоні з багатьма функціями а, 
 зокрема, бог родючості Енкі. 
  
 
  
Германська 
 міфологія.
  
 
  
 Згідно з народним звичаєм 
 поширеним в Тюрінгії селяни, сіючи льон, носили його у довгому мішку за 
 плечима. При цьому мішок обов’язково розгойдувався з однієї сторони в іншу. 
 Селяни вірили, що такий нескладний магічний засіб змусить і льон гойдатися на 
 вітрі, а це буде означати багатий врожай.
  
 
  
Східнослов’янська міфологія.
  
 
  
 У східних слов’ян міфологічний персонаж П’ятниця (її 
 вважають божеством-помічником Мокоші) також іменувалася Льняницею. Це 
 пояснюється тим, що її вважали покровителькою льону, який жінки традиційно 
 починали м’яти з 28 жовтня, яке було присвячене цьому божеству. П’ятниці 
 приносилася жертва у вигляді льняної куделі, яку кидали у колодязь, де зазвичай 
 стояло її зображення.
  
 
  
Балтійська міфологія.
  
 
  
 Згідно з уявленнями балтійських народів відьми Рагани 
 зліталися на свої шабаші на м’ялках для льону.   
  
 
  
Литовська міфологія.
  
 
  
 В литовській міфології богом 
 льону вважався Вайжгантас. Йому приносили в жертву півнів і з ним був 
 пов'язаний обряд сіке (литовське sike – "коржик”). Під час його здійснення найбільша дівчина брала в ліву 
 руку фартух, наповнений коржиками, а в праву - льон і липове листя. Вона 
 ставала на стілець і зверталася до Вайжгантаса з таким закляттям : "Вайжгантас, божок, вирости мені льон довгий, не дай мені 
 ходити голою” (цей обряд був описаний в ХVII ст. польським автором Я. Ласицьким). 
  
 
  
Латиська міфологія.
  
 
  
 В латиській міфології персоніфікацією хорошого врожаю 
 льону було польове божество (або дух), яке називали "Льняний Юміс”.