Четвер
25.04.2024
09:49
Форма входу
Категорії розділу
Агава [1]
Айва [1]
Аконіт [0]
Анемона [1]
Артемізія [1]
Бавовна [1]
Бамбук [1]
Батат [1]
Біб [1]
Болиголов [1]
Будяк [1]
Вербена [1]
Виноград [1]
Гарбуз [1]
Гіацинт [0]
Горох [1]
Дикий виноград [1]
Дурру (хлібне сорго) [1]
Ефедра [1]
Жасмин [1]
Женьшень [1]
Жито [1]
Кактус [1]
Картопля [1]
Квасоля [1]
Кетгут [1]
Кока [1]
Конвалія [0]
Коноплі [1]
Конюшина [1]
Куй [1]
Кукурудза [1]
Куркума [1]
Куряча сліпота [1]
Куші [1]
Латук [1]
Ліана [1]
Лілея [1]
Лотос [1]
Льон [1]
М`ята [1]
Мак [0]
Маніок [0]
Маргоза [0]
Матиймачуха [1]
Мох [0]
Мускусна роза [0]
Мухомор [0]
Нарцис [0]
Ожина [0]
Омела [0]
Орхідея [0]
Очерет [0]
Папірус [0]
Папороть [1]
Парило [0]
Петрушка [0]
Плющ [1]
Полба [0]
Полин [0]
По-по [0]
Порих [0]
Просо [1]
Пшениця [0]
Ревінь [1]
Рис [0]
Ріпа [0]
Рододендрон [0]
Роза [0]
Розмарин [0]
Рутвиця [0]
Салат [1]
Селера [1]
Сочевиця [0]
Соя [0]
Стоголовник [0]
Томат [0]
Томат [0]
Фенхель [1]
Фіалка [1]
Фікус [0]
Хміль [0]
Хризантема [0]
Цукрова тростина [0]
Часник [0]
Чоронбривець [0]
Яловець [0]
Ямс [0]
Ячмінь [0]
Пошук
Друзі сайту
Сайт по історії тероризму - terworld.narod.ru
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Міфологія - дивовижний світ

Каталог статей

Головна » Статті » Рослини » Кукурудза

Кукурудза

КУКУРУДЗА

Абхазька міфологія.

 Згідно з міфологічними уявленнями абхазів врожай кукурудзи та інших сільськогосподарських культур залежав від волі богині садівництва і городництва Джаджи. Вони вірили, що богиня ходить по полям під час появи кукурудзяних початків. Коли вона з якихось причин незадоволена хазяїном поля, то передрікала йому дрібну кукурудзу ("з мізинець), а якщо навпаки, то велику ("з лікоть, п’ядь і п’ять пальців).

 

Міфологія даяків (Індонезія).

 Згідно з комплексом магічних ритуалів даяків в разі знаходження чоловіків на війні їх жінки мали щоранку піджарювати кукурудзяні зерна і розсипати їх на верандах своїх домів. Вважалося, що це має додати спритності воїнам і допомогти їм перемогти ворога.

 

Міфологія ганда (Центральна Африка).

 Народ ганда вірив, що вирощувати маїс їх навчив першопредок Кінту, який приніс його з собою з неба. А вперше посадила маїс його дружина Намбі.

 

Міфологія народів Центральної Америки.

 Згідно з міфологічними уявленнями індіанських народів Центральної Америки кукурудза з найбільшими початками росла лише в Толлані – столиці тольтеків, якою правив добрий бог Кецалькоатль. Кукурудзу у індіанців уособлював син стародавньої  "Богині з косами”.

 

Міфологія народів Мексики.

 У деяких народів Мексики богиню маїсу називали "Довговолосою матір’ю” і їй було присвячено спеціальне свято, яке проводилося в період дозрівання кукурудзяних зерен. Під час свята жінки виконували ритуальні танці з розпущеним волоссям. Це робилося для того, щоб і початки маїсу виросли такими ж довгими, щоб зерна були широкими і пласкими і народ не відчував нестачі продовольства.

 

Міфологія ацтеків.

 Ацтеки та інші індіанські племена Центральної Америки вірили, що маїс їм дав і навчив вирощувати один з головних богів Кецалькоатль. Для цього він перетворився на мураху і заліз до мурашника, де були заховані зерна маїсу, і звідси їх викрав.

 Божеством молодої кукурудзи у ацтеків був Сінтеотль, який зображувався у вигляді юнака з сумою на плечі, наповненою кукурудзяними початками та палкою-копалкою або початками в руках. Під час свята на честь богині землі, родючості та сексуальних гріхів Тласольтеотль відбувалося її символічне возз’єднання з богом війни і сонця Уіцілопочітлі, результатом чого було народження бога молодого маїсу. Також подібним божеством була Шилонен, ім’я якої означає "Мати молодого маїсу.    

 В міфології ацтеків з культом землі і маїсу пов’язана богиня Іламатекутлі.

 Із стеблом маїсу в руці іноді зображувався бог грому та дощу, повелитель усіх їстівних рослин Тлалок. Легенда оповідає про його гру в м’яча з останнім правителем Толлана (столиці тольтеків) Уемаком. Після свого програшу Тлалок запропонував Уемаку зерна маїсу, але він відмовився і зажадав дорогоцінних речей – нефриту і пір’я птаха кецаль. Тлалок погодився, але попередив, що листя маїсу і є самими дорогоцінними пір’ями кецаля, а його початки навіть цінніше за нефрит. Результатом цього стало те, що скарбниця Толлана наповнилася дорогоцінностями, але натомість маїс перестав рости і місто охопив страшний голод. Ця легенда прекрасно демонструє цінність маїсу в господарстві ацтеків.

 

Міфологія майя.

 Божеством кукурудзи у майя був Чак, який одночасно був богом дощу і блискавки. Богом молодої кукурудзи вважався Юм-Кааш, який також відомий за іменем Йум-Вііла. Зображували його у вигляді юнака або підлітка, голова якого переходила у початок маїсу або з зачесаним назад волоссям, подібно до листя кукурудзи.

 

Міфологія ольмеків.

 Маїс грав головну роль в господарстві ольмеків і тому одним важливих міфологічних мотивів було його здобуття. В більшості міфів бог, який допомагав людям, добував зерна маїсу з гори, де вони були заховані. На деяких рельєфах зображується бог, який виносить з надр землі на руках немовля, яке і символізує маїс, та передає його людям (В Лас-Лімас (Мексика) збереглася статуя бога з немовлям на руках, що мало символізувати епоху, в яку люди отримали маїс). Також в міфах знайшов відображення мотив протиборства старого бога з божеством маїсу.       

 

Міфологія сапотеків.

 В міфології сапотеків богом кукурудзи був Пітао-Кособі, якого вшановували у вигляді великого кукурудзяного початку.

 

Міфологія кіче.

 У кіче божеством молодого маїсу вважалася Шилонен, ім’я якої означає "Кукурудзяниця. 

 Згідно з міфом 4-х перших людей, які стали предками кіче (гірських майя) боги створили з кукурудзи.

 

Міфологія інків.

 За міфологічними уявленнями інків каміння, яке має форму початків кукурудзи, має магічну силу сприяти зростанню її врожаю. Тому воно збиралося і використовувалося в спеціальних ритуалах.  

 

Міфологія кечуа.

 У кечуа покровителем кукурудзи було жіноче божество Сарамама, ("мати маїсу”, яка зачинала і породжувала новий врожай). Її зображували у декількох варіантах :

 1. У вигляді стебел кукурудзи, вдягнених в жіночій одяг.

 2. Висічених з каменю початків кукурудзи, які зберігались в будинках як канопи.

 3. Подвійного початку, який підвішувався на полі між стебел кукурудзи – з піснями і танцями його заклинали дати хороший врожай, а потім урочисто спалювали.

 4. Початку незвичного кольору або ж зернами розміщеними по спіралі – поміщали в коморі над вже зібраними початками для охорони. 

 У індіанців кечуа духи Конопи, які вважалися охоронцями посівів, зображувалися у вигляді кам’яних початків кукурудзи. Вони також мали сприяти хорошому врожаю.

 Під час оранки кечуа здійснювали зливання кукурудзяним пивом (чіча) на честь богині-матері землі Пачамами. Також на її ідол сипали кукурудзяну муку, що вона дала хороший врожай. Маїс використовувався також під час жертвоприношень предкам.   

 

Міфологія гуронів (Північна Америка).

 Згідно з міфами гуронів кукурудзу навчив людей вирощувати культурний герой Іоскеха. Він в свою чергу отримав перший кукурудзяний початок від велетенської черепахи, яка тримала на собі землю.

 

Міфологія алгонкінів.

 У алгонкінів кукурудзу уособлювало особливе божество, яке входило до трійки сестер.  

 

Міфологія індіанців мундуруку (Бразилія).

 За народними віруваннями індіанців мундуруку вирощувати і використовувати маїс їх навчив бог-творець і культурний герой Карускайбе.

 

Міфологія індіанців тенетехара (Бразилія).

 Згідно з міфами індіанців тенетехара вирощувати маїс їх навчив культурний герой Майра.

 

Міфологія гуараю-гуарані (Болівія).

 Згідно з міфами індіанців гуараю-гуарані виготовляти пиво з маїсу їх навчив першопредок Деде.  

 

Міфологія хопі.

 Згідно з міфами народу хопі перші чоловік і жінка на землі народилися від матері-кукурудзи і батька-неба.   

Категорія: Кукурудза | Додав: terworld (20.07.2010)
Переглядів: 1025 | Рейтинг: 5.0/2 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: