Понеділок
29.04.2024
22:52
Форма входу
Категорії розділу
Антилопа [1]
Бабак [1]
Бабуїн [1]
Бандікут [1]
Баран і вівця [1]
Барс [1]
Бик [2]
Білка [1]
Борсук [1]
Броненосець [1]
Буйвол [1]
Ведмідь [1]
Вепр [1]
Верблюд [1]
Віл [1]
Вовк [1]
Газель [1]
Гієна [1]
Гірський баран [1]
Горностай [1]
Дикий кіт [1]
Дикобраз [1]
Заєць [1]
Іхневмон [1]
Їжак [1]
Кенгуру [1]
Кінь [2]
Кіт [1]
Коза і цап [1]
Козуля [1]
Койот [1]
Корова [1]
Кріт [1]
Кролик [1]
Куниця [1]
Лама [1]
Лань [1]
Ласка [1]
Лев [1]
Леопард [1]
Летюча миша [1]
Лисиця [1]
Лось [1]
Мавпа [1]
Мамонт [1]
Марал [1]
Миша [1]
Морська свинка [1]
Мул [1]
Носоріг [1]
Окапі [1]
Олень [1]
Опосум [1]
Осел [1]
Павіан [1]
Пантера [1]
Пацюк [1]
Пума [1]
Рись [1]
Свиня і кабан [1]
Слон [1]
Собака [1]
Соболь [1]
Тапір [1]
Тигр [1]
Тур [1]
Тхір [1]
Хом`як [1]
Шакал [1]
Шимпанзе [1]
Ягуар [1]
Як [1]
Пошук
Друзі сайту
Сайт по історії тероризму - terworld.narod.ru
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Міфологія - дивовижний світ

Каталог статей

Головна » Статті » Тваринний світ » Слон

Слон
СЛОН



Буддійська міфологія.

Згідно з буддійською легендою засновник вчення Шакьямуні народився від діви Майї, в тіло якої він сам проник, зійшовши з неба, в образі білого слона. За іншою версією їй просто наснилося, що в її лоно ввійшов білий слон і цей сон пояснили так, що вона має народити велику людину.
Верхи на слоні зображувався Пусянь – один з найбільш популярних в Китаї, Кореї та Японії бодхісатв. На ньому він об’їздив різні землі, читаючи людям так звану "Лотосову сутру”.
Верхи на шестиголовому слоні часто зображувався буддійський бодхісатва Самантабхадра.
Слона з надзвичайними якостями мав ідеальний цар у буддистів Чакраватін, який встановлював у всьому світі царство справедливості.

Індуїстська міфологія.

Згідно з індуїстською міфологією прабатьком слонів був Айравата. Один з міфів говорить про те, що він разом з сімома слонами (їх називають діггаджами, що походить від слова gaja - слон) з`явився з лушпиння яйця Брахми. Вони стали охоронцями восьми напрямків або сторін світу (космічними слонами). Сам Айравата став головним серед цих слонів і бойовою твариною бога Індри – він був охоронцем сходу. Пундаріка (слон бога Агні) почав охороняти південний захід, Вамана (слон бога Ями) – південь, Кумуда (слон Сурьї) – південний схід, Анджана (слон Варуни) – захід, Пушпаданта (слон Ваю) – північний захід, Сарвабхаума (слон Кубери) – північ, Супратіка (слон Соми) – північний схід.
З головою слона, з пащі якого стирчав лише один бивень, зображувалося божество Ганеша, яке входило до свити бога Шиву. В "Брахмавайварта-пурані” і "Ганеша-пурані” наявність у Ганеші такої зовнішності пояснюється тим, що бог Шані, якого забули запросити на свято на честь народження Ганеша, помстився і спепелив його голову своїм поглядом. Тоді Брахма порадив Парваті приставити йому голову тієї істоти, яка першою потрапить їй на очі. Такою твариною і став слон. За іншим варіантом міфу сам Шива особисто відрізав голову своєму сину, коли він не пустив його до покоїв Парваті. Але щоб заспокоїти свою дружину, яка була цим дуже засмучена, він приставив до тулуба Ганеші голову слона, який знаходився поряд. Згідно з легендою один зі своїх бивнів Ганеша втратив у двобої з Парашурамою, який кинув в нього свою сокиру, коли він відмовився пустити його до Шиви. Інша легенда говорить про те, що Ганеша сам зламав свій бивень, коли бився з велетнем Гаджамукхою і кинув його в свого супротивника. Бивень мав магічні властивості і перетворив велетня на пацюка.
У вигляді слона з піднятим догори хоботом часто зображувалася фантастична тварина Макара.
За допомогою слонів намагався знищити свого власного сина Прахладу асур Хіраньякашипу. Він намагався покарати його за те, що він став вірним шанувальником бога Вішну.

Ведійська міфологія.

Згідно з ведійською міфологією слон виник з залишків тіла Вівасвата – божества, яке не мало ані рук ані ніг і зрештою перетворилося на сонце – Сурью.

Міфологія джайнізму.

В міфології джайнізму слон вважався символом божеств Діккумара (або Дішакумара), які були пов’язані з ідеєю світових слонів. Також слони в південній частині світу допомагали пересуватися по небу різним небесним тілам.

Дравідійська міфологія.

Верхи на слоні часто зображувався дравідійський бог землеробства і родючості Аійанар.
Шкурою слона була вкрита голова буйвола, стоячи на якій зображувалася дравідійська богиня війни і полювання Коттравей.

Тамільська міфологія.

Слон іноді виступав в ролі атрибуту тамільського бога полювання, війни та перемоги Муругана.

Китайська міфологія.

Верхи на слоні, який орав землю, іноді зображувався на народних картинах один з китайських міфічних мудрих правителів Шунь. А його зведений брат мав ім’я Сян, що означає "слон”.

Японська буддійська міфологія.

В японській буддійській міфології верхи на білому слоні зазвичай зображувався бодхісатва Фуген.

Іранська міфологія.

Один з найбільш могутніх девів в іранській міфології Акван-дев згідно з "Барзу-наме” мав голову слона.
Верхи на слонах виступали на битву з героєм іранської міфології Рустамом злі демони деви (Согдійський твір V ст.). Рустам обложив їх в місті і отримав перемогу. Ще в дитинстві Рустам відзначався великою силою і вбив булавою дикого білого слона.

Бірманська міфологія.

Слон був однією зі складових частин "тварини п’яти досконалостей”, яка також включала в себе оленя, лева, тільця і рибу. Вона була їздовою твариною головного божества усіх планет в міфології бірманців Кате.

В`єтська міфологія.

Для того щоб перемогти своїх ворогів на велику кількість слонів та різних чудовиськ перетворювався в`єтський культурний герой і першопредок Лак Лаунг Куан.

Міфологія народу еде (індонезійська група - В’єтнам).

В міфології народу еде в образі слона часто втілювався дух смерті Кешот.

Лаоська міфологія.

Згідно з магічними уявленнями лаоських мисливців на слонів коли вони відправлялися на полювання їх жінки не повинні були стригти волосся та умащувати своє тіло маслом. Вважалося, що в першому випадку слон розірве тенета, а в другому – йому вдасться проскочити через них.

Міфологія ли (тайська мовна група).

Згідно з міфами народу ли голова слона була поміщена на тіло одного з головних богів Пхра Пхума, після того як його власну голову відсік стрілою його ворог бог Пхра Ін. Жіночі духи семи планет (Пхра Пхум спочатку збирався з ними одружитися, але інші боги відмовили його від цього) тримали цю голову по черзі протягом року.

Міфологія населення Східної Африки.

Згідно з віруваннями народів Східної Африки, якщо на полюванні на мисливця нападав слон та завдавав йому ран, то це означало, що його дружина за його відсутності зраджувала йому з іншим чоловіком. Тому, коли мисливці мали сумніви щодо поведінки своїх дружин, то вони ні в якому разі не йшли на полювання, а поверталися додому.

Міфологія йоруба.

Символом бога землеробства в міфології йоруба Оріша Око була флейта, виготовлена зі слонової кістки.

Міфологія хадзапі (Танзанія).

Згідно з міфологічними уявленнями народу хадзапі на слонів культурний герой-деміург Хайне перетворив людей, образившись на них, коли вони гралися, розмахуючи гілками дерев. Інших же людей він навчив мистецтву полювання на слонів.

Міфологія групи народів шона (Південна Африка).

Одним з епітетів бога грому у народів шона Мварі був "Слон”. Це можна вважати перенесенням імені тотемної тварини на божество.




Категорія: Слон | Додав: terworld (04.08.2009)
Переглядів: 1351 | Рейтинг: 5.0/3 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: