Середа
27.11.2024
00:29
Форма входу
Категорії розділу
Антилопа [1]
Бабак [1]
Бабуїн [1]
Бандікут [1]
Баран і вівця [1]
Барс [1]
Бик [2]
Білка [1]
Борсук [1]
Броненосець [1]
Буйвол [1]
Ведмідь [1]
Вепр [1]
Верблюд [1]
Віл [1]
Вовк [1]
Газель [1]
Гієна [1]
Гірський баран [1]
Горностай [1]
Дикий кіт [1]
Дикобраз [1]
Заєць [1]
Іхневмон [1]
Їжак [1]
Кенгуру [1]
Кінь [2]
Кіт [1]
Коза і цап [1]
Козуля [1]
Койот [1]
Корова [1]
Кріт [1]
Кролик [1]
Куниця [1]
Лама [1]
Лань [1]
Ласка [1]
Лев [1]
Леопард [1]
Летюча миша [1]
Лисиця [1]
Лось [1]
Мавпа [1]
Мамонт [1]
Марал [1]
Миша [1]
Морська свинка [1]
Мул [1]
Носоріг [1]
Окапі [1]
Олень [1]
Опосум [1]
Осел [1]
Павіан [1]
Пантера [1]
Пацюк [1]
Пума [1]
Рись [1]
Свиня і кабан [1]
Слон [1]
Собака [1]
Соболь [1]
Тапір [1]
Тигр [1]
Тур [1]
Тхір [1]
Хом`як [1]
Шакал [1]
Шимпанзе [1]
Ягуар [1]
Як [1]
Пошук
Друзі сайту
Сайт по історії тероризму - terworld.narod.ru
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Міфологія - дивовижний світ

Каталог статей

Головна » Статті » Тваринний світ » Заєць

Заєць
ЗАЄЦЬ

Єгипетська міфологія.

В образі зайця вшановувалася богиня Гермопольського ному Унут.

Китайська міфологія.

Згідно з китайськими легендами зайці допомагали богині Сі-ван-му ("Володарці Заходу”) товкти в ступах зілля безсмертя. Можливо, з цим пов’язане також те, що половину тіла міфічної істоти біцзяньшоу, яка була символом Заходу, була заячою.
Також згідно з іншими міфами заєць, якого називали Юе ту ("Місячний заєць”), Лін ту ("Чудесний заєць”) або Юй ту ("Нефритовий заєць”) жив на Місяці і цілий рік товк у ступі зілля безсмертя.
Китайський бог війни і багатства Гуань-ді мав коня по кличці Чіту, що означає "Червоний заєць’.
В своєму трактаті "Беньцао ган му” ("Відомості з фармакології”, ХVI) Лі Ши-чжень повідомляє, що відомий китайський міфічний дракон Лун мав "очі, як у зайця”.

Китайська даоська міфологія.

Китайський даоський філософ Ге Хун (IV ст.) в своєму трактаті "Бао Пу-цзи” стверджує, що зайці, які прожили 500 років змінюють свій колір на білий і мають здатність ставати перевертнями.

Японська міфологія.

В японській міфології є персонаж на ім`я Акахада-но Усагі, що означає "голий заяць”, або за іншим варіантом Инаба-но сіроусагі ("голий заяць з Інаба”). Він присутній в міфі про те, як бог О-намудзі супроводжував своїх 80 братів-богів, які відправилися до країни Інаба на пошуки рук діви Ягамі-хіме. Акахада-но Усагі для того, щоб переправития через потоку скористався хитрощами – він обдурив крокодилів і скористався ними як живим містком. Коли ж вони дізналися про обман то здерли з нього шкуру (напевне, від цього і походить назва "голий заєць”). Брати О-намудзі дали йому підступну пораду омитися морською водою і лягти на гребінь гори але це лише посилило його страждання. Лише О-намудзі як гуманний бог-цілитель дав йому добру пораду для полегшення страждань – омитися у річковій воді і повалятися по цілющому пилку водорості камо. В якості подяки за допомогу Акахада-но Усагі провістив богу, що саме він а не його брати візьме Ягамі-хіме собі за дружину і стане правителем Японії. Ці і подібні сюжет, пов’язані з зайцем були опрацьовані в японській літературі, наприклад, в словнику "Тірібукуро” т. 10 (ХІІІ ст.) та "Кондзяку-моногатарі” (ХІІ ст.).
Японці відзначали в січні "день зайця” під час якого за допомогою амулетів удзуті ("Заячий молоточок”) намагалися відігнати злих духів.

Айнська міфологія.

Серед злих божеств в міфології айнів був величезний "гірський заєць” Іваісепо.

Естонська міфологія.

В образі хлопчиків, які пасли зайців, іноді уявляли духів ліса в естонській міфології Метсаваймів.

Осетинська міфологія.

Для того, щоб полювання на зайців було успішним осетини завжди зверталися по допомогу до покровителя птахів Карчікалоя. Це пов’язано з легендою, згідно з якою Карчікалой обмінявся подарунками з покровителем звірів Ансарі – давши йому гірську індичку сам отримав зайця.

Адигська міфологія.

Згідно з нартським епосом адигів карликове плем’я іспів замість верхових коней використовувало зайців. Коли іспи вимерли, то зайці залишилися в путах і тому з тих часів почали стрибати.

Ордоська міфологія.

В ордоській міфології згадується чудовисько на ім’я Арга чагаан туулай (Арга Білий заєць), якого культурний герой-деміург Очірвані прикував частинами до сонця і місяця.

Міфологія татар-мишарів.

У татар-мишарів в образі зайця іноді уявлявся дух-покровитель господарства Йорт іясе.

Кетська міфологія.

Згідно з віруваннями кетів зайця та інших тварин, які відігравали важливу роль в їх полюванні, були надіслані на землю верховним божеством Єсєм.

Мансійська міфологія.

В міфології мансі богиня землі Калташ-еква уявлялася в образі зайчихи.

Якутська міфологія.

У якутів існувала ритуальна заборона вбивати воронів, але коли це все ж таки ставалося, то вони намагалися залишити у нього в дзьобі шматочок шкурки зайця. Це мало слугувати виправданням перед предком якутів Хара Суоруном ("Чорним вороном”) і свідчити про провину вбитого птаха. Мисливці вважали, що Хара Суорун має в такому разі вибачити їх за це вбивство.

Міфологія ва (мон-кхмерська група).

Згідно з міфами народу ва з велетенського гарбуза, який розколов герой Хкун Хсанг Л`ренг, разом з крабом вийшов і заєць.

Міфологія кунг (бушменська група).

Заєць є одним з головних персонажів в бушменському міфі про походження смерті. В ньому виникла суперечка між зайцем і місяцем – останній переконував, що люди, так як і він помирають лише тимчасово. Однак заєць місяцю не повірив, тому що він помираючи не мав ніякого поганого запаху, як це натомість трапляється з людьми. Заєць продовжував наголошувати на своїй думці і після смерті свого сина. Побачивши, як заєць плаче над своєю дитиною бог-деміург Цує став насміхатися над ним і врешті розбив йому голову. Дружина вбитого вирішила помститися богу і загостреним кінцем палки-копалки проштрикнула Цує живіт і очі. Потім вона вбила Цує але він воскрес.

Міфологія готтентотів.

В готтентотському міфі про походження смерті воша, яку місяць послав передати людям, що вони будуть помирати і відроджуватися як і він, доручила це завдання зайцю, тому що він бігає набагато швидше. Але заєць лише сказав людям, що вони будуть помирати як місяць. Місяць образився на зайця за неповну звістку і вдарив його шматком дерева по губі. З тих пір він і мав розсічену губу.

Міфологія алгонкінів.

В міфах алгонкінів "Великий заєць” виступає в ролі деміурга – він творить світ, знищує злих духів, засновує таємний союз віщунів і стає винахідником рибальських снастей.



Категорія: Заєць | Додав: terworld (03.08.2009)
Переглядів: 1542 | Рейтинг: 5.0/4 |
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: